Azért, hogy nagyobb védelmet biztosítsanak a levegőben lévő, kosárra dobó támadójátékosnak, a belemenés mentes félkört határoló vonalat a félkör által határolt terület részévé tették. Ez azt jelenti, hogy míg jelenleg a védő játékosnak mindkét lábával a területen belül kell lennie, hogy a félkör szabályt alkalmazni lehessen, mostantól a védő akkor is a területen belülinek tekintendő, ha egyik lábával kívülről érinti a félkör vonalát IDŐKÉRÉS A MÉRKŐZÉS UTOLSÓ 2 PERCÉBEN
A mérkőzés utolsó 2 percében egy csapat részére maximum 2 holtidő adható ki. Ha a csapat egy holtidőt sem kért a második félidőben, hiába van 3 holtideje, az utolsó 2 percben csak 2-t használhat.
TÁMADÓIDŐT MÉRŐ ÓRA
Hogy a mérkőzést még jobban felgyorsítsák, és hogy még több támadás legyen, változtattak a támadóidőn. Amikor az addig támadó csapat szerzi meg a lepattanó labdát, a támadóidő mérő órát csak 14 mp-re kell visszaugrasztani. Ha a védő csapat szerzi meg a lepattanót, 24 mp-re kell ugrasztani az órát, ahogy eddig is.
A csapatoknak fel kell készíteniük a támadóidőt mérő berendezést arra, hogy játék közben is lehessen 14 mp-re ugrasztani, ne csak álló óra esetében.
TECHNIKAI HIBÁK
A technikai hibáért járó büntetést túl szigorúnak találták az illetékesek, és a 2 büntetődobás + labdabirtoklást 1 büntetődobás + labdabirtoklásra mérsékelték. Azonban, hogy a sportszerűtlen cselekedetektől jobban visszatartsák a játékosokat, amennyiben a játékos a 2. technikai hibáját kapja, ki kell zárni a játékból.
VIDEÓBÍRÓ
Mostantól jelentősen növekedett azoknak az eseteknek a száma, amelyeket a játékvezetők visszanézhetnek, amennyiben a videóbíró a mérkőzésen rendelkezésre áll.
CSAPATOK HELYEZÉSE
A csapatok helyezésének számítását egyszerűsítették. Kosárarány helyett kosárkülönbséget alkalmaznak. Ha még nem minden csapat játszotta le az összes mérkőzését, és 2 vagy több csapatnak azonos a nyert és veszített mérkőzéseinek száma, akkor az addig lejátszott meccsek alapján számított nagyobb kosárkülönbség alapján kell dönteni az aktuális tabella elkészítésekor.